Wat is scouting?

Iedere speltak, maar ook ieder kind afzonderlijk, heeft zo zijn/haar eigen mogelijkheden en interesses. Het leuke van Scouting is nu, dat we op al die verschillende interesses en mogelijkheden proberen in te spelen. Bij een voetbal-, toneel- of knutselclub is dat heel anders. Daar kun je alleen maar voetballen, toneelspelen of knutselen. Bij Scouting behoren al die dingen tot de mogelijkheden….en nog veel meer!

Kom een keer meedoen tijdens onze opkomsten!

Over scouting in Nederland

Scouting staat voor uitdaging! Scouting biedt leuke en spannende activiteiten waarmee meiden en jongens worden uitgedaagd zich persoonlijk te ontwikkelen. Al vanaf 5 jaar ben je welkom bij Scouting, waar je iedere week weer uitdagende activiteiten doet. Scouting Nederland is de grootste jeugd- en jongerenorganisatie van Nederland met meer dan 110.000 leden*. Naast 1.000 Scoutinggroepen zijn er 45 Scoutingregio’s. Bij Scouting Nederland zijn meer dan 25.000 vrijwilligers actief om kinderen en jongeren iedere week een uitdagend spelaanbod te bieden. www.scouting.nl

Nederland kent ook een ‘chief scout’ namelijk Freek Vonk.

Over scouting in de rest van de wereld

Volgens www.scout.org Of the over 57 million members worldwide, more than 35 million young people and over 220,000 adult volunteers are registered in the region, making it the largest Scouting region by membership.